יום רביעי, 5 ביוני 2013

תספורת


24/3/13

היום כה חששתי ממנו הפך לאחד הימים המאושרים מאז התגלה לי דבר מחלתי. הלכתי עם מורן לפאנית בכוונה להסיר את השיער העתיד לנשור בקרוב. היססתי רבות האם להסיר את כל השיער או להשאיר תספורת קצרה. ״כל ההבדל הוא בתיתקים״ אמרה רונית הספרית. באמת? אז הביאו נא את התיקתקים שמאפשרים חיבור פאה לשיער אמיתי, וספרוני תספורת חביבה קצרצרה שתאפשר לי ללכת גם עם הפאה. הרי כל הבחורות הדתיות חובשות פאה על שיערן הטבעי, לא? 

״עשי לה תספורת ״ברברה״ אמרה בעלת הבית רבקה, לספרית. ורונית גזרה קצר מאחור אבל השאירה לי רעמת שיער מכובדת מקדימה, כזו ששיוותה לראשי מראה רענן וצעיר - דומה כשתי טיפות מים ליוסי שלי שיהיה בן 15 בקרוב. את רעמתו שלו גזרתי אך לפני חודש במו ידי, נדהמת לגלות לאחר מעשה עלם יפהפה שצץ לו מתוך שפע שיער שארך כבר לאורך של אישה, כיסה את פניו ושיווה לו מראה של ילד מופנם ומסוגר. 

וכך קרה גם לי שמעולם לא העזתי לשנות ולקצר תספורת, לחזות בדמותי החדשה והשונה, לגרוף מחמאות מכל עבר ולשכוח לשם מה בעצם התכנסנו כאן היום.... 
שוב עשיתי סוויץ׳ בראש. אני היום עושה תספורת. נכון, גם לוקחת פאה לצורכי גיבוי. התספורת תשמש אותי לליל הסדר, וכנראה גם לשאר החג. במשך שבועים אוכל להנות מהלוק החדש. לגרוף מחמאות, להנות ולא לחשוב על הרגע בו הכל יעלם לזמן מה עד שיצמח שוב. יצאתי שמחה עם מורן לבית קפה, תסרוקתי החדשה משווה לי הלך רוח אחר, והעזתי להיות מאושרת. 

אחר כך חזרנו למדידה סופית של הפאה ועשינו לה גם כן תסרוקת יפה. בחוסר חשק החלטתי בכל זאת לצאת עם הפאה ולהגיע הביתה להופעת בכורה מול אמא והילדים. ואז מייד כלהטוט שלפתי אותה באחת מראשי מול כולם וחשפתי את ההפתעה האמיתית - התספורת החדשה שמצאה חן בעיני כולם. 

הימים האחרונים היו טובים. כמעט ולא חשתי בתחושות הכימוטרפיה בגופי. הייתה לי אנרגיה מספיקה לצחצוח הסופי של הבית לקראת החג. הרגשתי טוב והייתי שמחה. 
אני מודה לאל שהעניק לי כוח ומרץ לעבור את החג בלב טוב. להראות לכולם את החוסן שלי שאינו מזוייף ונובע מהרגשה פיזית ונפשית טובה. לעת עתה הדרך לא כל כך קשה. אין לי על מה להלין.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה